Προσοχή στις τηλεφωνικές κλήσεις – απάτη συνιστά η ΕΛ.ΑΣ: Την προσοχή των πολιτών σε κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις (Vishing) που έχουν στόχο την εξαπάτησή τους συνιστά η Ελληνική Αστυνομία
Η Ελληνική Αστυνομία συνιστά την προσοχή των πολιτών σε κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις που έχουν στόχο την εξαπάτησή τους. Όπως τονίζει η Αστυνομία, οι απατηλές-κακόβουλες τηλεφωνικές κλήσεις, εκδηλώνονται με τους εξής τρόπους:
Τηλεφωνικές κλήσεις από ελληνικούς κυρίως αριθμούς, όπου αναπαράγεται ηχογραφημένο μήνυμα, συνήθως στην αγγλική γλώσσα, το οποίο προέρχεται δήθεν από αστυνομικές αρχές (της Χώρας μας αλλά και του εξωτερικού) και αποσκοπεί στην υποκλοπή προσωπικών στοιχείων και δεδομένων, με απώτερο σκοπό την οικονομική εξαπάτηση.
Τηλεφωνικές κλήσεις από άτομα που υποδύονται τους λογιστές ή εκπροσώπους αξιόπιστων οργανισμών-φορέων, όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΔΕΔΔΗΕ κ.α., όπου με διάφορα προσχήματα, όπως η δήθεν επιστροφή χρηματικού ποσού ή η καταβολή σχετικού επιδόματος (π.χ. Market Pass), προσπαθούν να υποκλέψουν τραπεζικά στοιχεία [αριθμούς πιστωτικών-χρεωστικών καρτών, διαπιστευτήρια εισόδου σε λογαριασμούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking)].
Συστάσεις προς τους πολίτες:
Οι δράστες χρησιμοποιούν συνήθως την εξής μεθοδολογία:
Απάτη με το πρόσχημα της πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος
Επισημαίνεται ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών.
Απάτη με τη μέθοδο προσέγγισης εκ μέρους συγγενικού προσώπου (κυρίως σε βάρος ηλικιωμένων ατόμων)
Απάτη με τη μέθοδο νοσηλείας συγγενικού προσώπου
Απάτη με τη μέθοδο πώλησης κατασχεμένων από την Τράπεζα ακινήτων ή οχημάτων σε συμφέρουσα τιμή
Απάτη με τη μέθοδο της απασχόλησης σε ΑΤΜ (συνήθως σε βάρος ηλικιωμένων ατόμων)