Καθώς ο ΟΛΘ κατάφερε στο πρώτο διάστημα μετά την ιδιωτικοποίηση να υπερβεί τα αρχικά προβλήματα και πέτυχε να εξομαλύνει μια σειρά από ζητήματα που αφορούσαν στη κατάσταση του εξοπλισμού και την εξυπηρέτηση των πελατών, η εταιρεία μπαίνει σε νέο στάδιο ανάπτυξης, με επιτάχυνση των επενδύσεων αλλά και διοικητικές αλλαγές.
Συγκεκριμένα όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τη διοίκηση της ΟΛΘ ο μέχρι σήμερα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Σωτήρης Θεοφάνης παραμένει εκτελεστικός πρόεδρος που θα επικεντρωθεί σε θέματα στρατηγικής, επενδύσεων, επέκτασης σε ξένες αγορές, μάρκετιγκ και θα έχει υπό την επίβλεψή του το σύνολο των συνεργατών και των πελατών του λιμανιού. Ταυτόχρονα με στόχο την καλύτερη και πιο ευέλικτη λειτουργία της εταιρείας αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος που θα έχει αρμοδιότητα τη συνολική διεύθυνση της λειτουργίας του λιμανιού ο Ιταλός τεχνοκράτης με εμπειρία 20 ετών στο λιμενικό κλάδο, Φράνκο Κούπολο.
Ο κ. Θεοφάνης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Θεσσαλονίκη τόνισε ότι 14 μήνες μετά την αλλαγή στη μετοχική σύνθεση και την είσοδο της κοινοπραξίας η εταιρεία κατάφερε να υπερβεί μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες και πέτυχε να αυξήσει δραστικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών.
Παράλληλα προχώρησε η αναδιοργάνωση του ΣΕΜΠΟ, οργανώθηκε σε εντελώς νέα βάση η συντήρηση του εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων ενώ έγιναν σημαντικά βήματα για την ωρίμανση των επενδύσεων, αναδείχθηκε ο ανεξάρτητος μηχανισμός και επικαιροποιήθηκαν οι μελέτες. Στόχος μας να ξεκινήσουμε πολύ σύντομα τα έργα ανέφερε ο κ. Θεοφάνης
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Γενικός οικονομικός διευθυντής Henrick Jepsen διπλασιάστηκε η παραγωγικότητα των γερανογεφυρών ενώ μειώθηκε στο μισό ο μέσος χρόνος παραμονής ανά πλοίο, από τις 20 ώρες το Μάρτιο του 2018 στις 13 στα τέλη του 2018 και ακόμη περισσότερο εντός του 2019.
Ανακτήσαμε μέσω των λειτουργικών βελτιώσεων την εμπιστοσύνη των λειτουργικών γραμμών και μειώσαμε τα κόστη παραμονής, ανέφερε ο ίδιος.
Σήμερα το 70% του όγκου αφορά σε εγχώρια φορτία και το υπόλοιπο σε διεθνή διακίνηση.
Σε ότι αφορά τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε από τις 50 στις 60 χιλ teus ενώ στο συμβατικό φορτίο υπήρξε αύξηση τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε όγκο (3,8 εκατ. τόνους) .
Ο αν. διευθύνων σύμβουλος R. Pinto υπογράμμισε την αύξηση στον όγκο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων προσθέτοντας ότι η φήμη και το brand του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι πολύ ισχυρό στις γειτονικές χώρες και παρά τα προβλήματα του παρελθόντος γρήγορα ανακτήθηκε σημαντικό μέρος από το χαμένο έδαφος.
Η θετική πορεία σύμφωνα με τον ίδιο συνεχίζεται και φέτος και στο πρώτο 5μηνο καταγράφεται αύξηση 40% σε σχέση με πέρυσι.
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις ο κ. Θεοφάνης τόνισε ότι ήδη αναμένεται φέτος να φτάσει το λιμάνι κοντά στην πλήρη δυναμικότητα εμπορευματοκιβωτίων που μπορεί να υποδεχθεί και για αυτό το λόγο είναι ζωτικό να προχωρήσουν άμεσα οι επενδύσεις.
“Θα κάνουμε προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι συμβατικές επενδύσεις στο μισό χρόνο και στα τέλη του 2022 αρχές του 2023 να είναι έτοιμη η επέκταση του ΣΕΜΠΟ”. Υπάρχουν δυσκολίες που απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια” ανέφερε, ενώ τόνισε ότι δρομολογούνται παράλληλα και οι υπόλοιπες επενδύσεις ιδιαίτερα εκείνες που σχετίζονται με το συμβατικό λιμάνι και την επέκταση των 3 προβλητών.
Σημειώνεται ότι έχουν ήδη προωθηθεί και ολοκληρωθεί σημαντικές επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ και άλλες είναι είτε σε τελική φάση υλοποίησης (προμήθεια MHC) είτε σε εξέλιξη ο διαγωνισμός (προμήθεια 2 γερανογεφυρών)
“Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, έχουμε κερδίσει την πρώτη μάχη απομένει να κερδηθεί ο πόλεμος” ανέφερε ο κ. Θεοφάνης επναλαμβάνοντας το στρατηγικό στόχο του ΟΛΘ να αναδείξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε κορυφαίο παίκτη στους τομείς των μεταφορών και της εφοδιαστικής στην ευρύτερη περιοχή με έγκαιρη οικοδόμηση στρατηγικών συμμαχιών.
Τέλος να σημειωθεί ότι πρόσφατα η διοίκηση του ΟΛΘ είχε συνάντηση με την ΕΓΝΑΤΙΑ από την οποία ενημερώθηκε ότι η οδική σύνδεση του λιμανιού αναμένεται να ολοκληρωθεί παράλληλα με την ολοκλήρωση των επενδύσεων ενώ το ίδιο προσβλέπει να γίνει και με την σιδηροδρομική διασύνδεση.
Του Χάρη Φλουδόπουλου