Ως γνωστόν η αιτιολογική έκθεση ενός σχεδίου νόμου περιλαμβάνει αναφορά στους λόγους που επιβάλλουν τις προτεινόμενες ρυθμίσεις και τους σκοπούς που αυτές επιδιώκουν να εξυπηρετήσουν. Δεν αποτελεί δηλαδή απλή επανάληψη του γράμματος του νόμου που θεσπίζεται. Κατά συνέπεια είναι χρήσιμο εργαλείο για τον εφαρμοστή και γενικά τον ερμηνευτή του δικαίου.
Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του άρθρου 14 του σχεδίου νόμου, με τις οποίες τροποποιούνται οι διατάξεις του ν. 2713/1999, που αφορούν τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων και ανατρέχοντας στην αιτιολογική έκθεση, που τις συνοδεύει, διαπιστώσαμε, ότι όχι μόνο αποτελούν απλή, αλλά και πλημμελή επανάληψη αυτών, δημιουργώντας παρερμηνείες. Για παράδειγμα αναφέρεται, ότι η πρόωρη λήξη της θητείας του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας μπορεί να γίνει, είτε με αίτησή του, είτε με απόφαση του Υπουργού (😉. Δεν αναφέρει τους λόγους, που αυτό μπορεί να γίνει, αφήνοντας την εικόνα της δυνατότητας αυθαίρετης και ανεπίτρεπτης πολιτικής παρέμβασης, ενώ στο νόμο γίνεται σχετική παραπομπή. Πρόβλημα δημιουργείται και με τη θητεία των ήδη υπηρετούντων, αφού δεν αναφέρεται κάτι, ούτε υπάρχει πρόβλεψη μεταβατικών διατάξεων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ερμηνευτικά ζητήματα και σύγχυση στο προσωπικό. Τουλάχιστον στην αιτιολογική έκθεση έπρεπε να αναφέρεται, ότι δεν θίγεται η θητεία των ήδη υπηρετούντων.
Το κείμενο αναρτήθηκε στη σελίδα στο fb του policenews.gr από τον Αντιστράτηγο ΕΛ.ΑΣ. ε.α. κ. Ν. Μπλάνη*