Καταιγίδα 2020: Στο επίκεντρο της μεγάλης αεροναυτικής άσκησης οι θαλάσσιες περιοχές που αμφισβητεί το καθεστώς Ερντογάν – Το «κρυφό χαρτί» των υποβρυχίων που θα εκμεταλλευτεί η Ελλάδα
Μήνυμα ισχύος και αποτροπής προς πάσα κατεύθυνση επιχειρεί να στείλει η Ελλάδα, την ώρα που η Τουρκία κλιμακώνει τις προκλήσεις σε Αιγαίο και κυπριακή ΑΟΖ.
Η τουρκική επεκτατική πολιτική δεν σταματά ούτε μπροστά στην παγκόσμια απειλή του κορονοϊού, αλλά ούτε και μπροστά στην κατάρρευση της τουρκικής οικονομίας, η οποία βρίσκεται προ των πυλών της χρεοκοπίας.
Η Ελλάδα το γνωρίζει καλά αυτό και έχοντας απέναντί της έναν αλλοπρόσαλλο γείτονα που μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιχειρήσει να εξάγει προς το Αιγαίο την εσωτερική κρίση, φροντίζει με κάθε ευκαιρία να στέλνει ηχηρά μηνύματα προς την Άγκυρα.
Ένα από αυτά αποτελεί και η μεγάλη αεροναυτική άσκηση «Καταιγίδα 2020», με τον ελληνικό στόλο να «κλειδώνει» για 10 ημέρες το Αιγαίο απ’ άκρη σ’ άκρη. Από τις 11 έως και τις 20 Μαΐου τα ελληνικά πολεμικά πλοία παντός τύπου θα αναπτυχθούν στο Αρχιπέλαγος, στη μεγαλύτερη εκπαιδευτική δραστηριότητα του Πολεμικού Ναυτικού.
Η συγκεκριμένη άσκηση θεωρείται υψίστης σημασίας για τις Ένοπλες Δυνάμεις
Γεγονός που επιβεβαιώνει και το έντονο στοιχείο της διακλαδικότητας, αφού σε αρκετά από τα επιχειρησιακά σενάρια θα λάβει μέρος τόσο η Πολεμική Αεροπορία όσο και επίλεκτες Μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων.
Αρκετές μονάδες έχουν ήδη αποπλεύσει από το Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και βρίσκονται εν πλω καθώς, από τη Δευτέρα πρόκειται να ξεκινήσουν τα τακτικά σενάρια της άσκησης. Φρεγάτες, πυραυλάκατοι, κανονιοφόροι, όλων των τύπων τα υποβρύχια, ταχέα πλοία μεταφοράς δυνάμεων, αρματαγωγά, ναρκοθηρευτικά, το ένα μετά το άλλο παίρνει εντολή απόπλου.
Η πρώτη φάση θα διεξαχθεί στην περιοχή των Σποράδων και θα επεκταθεί στο βορειοανατολικό Αιγαίο
Με όλα σχεδόν τα πλοία του Στόλου μας να εκτελούν τα επιχειρησιακά σενάρια. Πάνω σε φρεγάτες και κανονιοφόρους αναμένεται να αναπτυχθούν ομάδες βατραχανθρώπων της ΜΥΚ για να εκτελέσουν μια σειρά από γυμνάσια είτε με τη βοήθεια των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού είτε με χρήση λέμβων. Μάλιστα, σχεδιάζεται τις τελευταίες ημέρες της ”ΚΑΤΑΙΓΙΔΑΣ” άσκηση ανακατάληψης βραχονησίδας.
Το δεύτερο κομμάτι της άσκησης θα μετακινηθεί στο κεντρικό, ανατολικό και νότιο Αιγαίο
Σε όλες σχεδόν τις φάσεις της άσκησης τα πλοία του Στόλου θα εκτελέσουν πυρά επιφανείας. Για το λόγο αυτό, έχουν εκδοθεί NAVTEX στις οποίες το Πολεμικό Ναυτικό έχει δεσμεύσει μεγάλες περιοχές στο Αιγαίο, νότια της Κρήτης και νοτιοανατολικά Καρπάθου και Ρόδου.
Η τρίτη φάση, θα διεξαχθεί στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και νότια της Κρήτης, σε μια περιοχή εξαιρετικά σημαντική γεωστρατηγικά και με υψηλό συμβολισμό
Φρεγάτες, κανονιοφόροι, τορπιλάκατοι, αρματαγωγά, ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού, άνδρες των ειδικών δυνάμεων αλλά και υποβρύχια, συγκροτούν μια ισχυρή δύναμη κρούσης που θα αναπτυχθεί σε μια περιοχή από τις πλέον κρίσιμες για τα εθνικά κυριαρχικά συμφέροντα και την οποία οι Τούρκοι αμφισβητούν, με αποκορύφωμα το παράνομο μνημόνιο συνεργασίας με την κυβέρνηση της Τρίπολης.’Ένα μάλιστα από τα σενάρια της άσκησης θα είναι η αντιμετώπιση πολεμικών πλοίων τα οποία θα συνοδεύουν ερευνητικό σκάφος. Κάτι ανάλογο με την περίπτωση του Oruc Reis.
Στα συγκεκριμένα σενάρια αναμένεται να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο τα υποβρύχια του Στόλου και κυρίως τα πιο σύγχρονα κλάσης 214
Τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής» τα οποία θα λάβουν μέρος στην «ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ 2020» αναμένεται να «κλειδώσουν» μεγάλες θαλάσσιες περιοχές εγκλωβίζοντας κάθε πλοίο επιφανείας.
Σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξουν καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησης η Πολεμική Αεροπορία, υποστηρίζοντας από αέρος τις ναυτικές επιχειρήσεις
Είναι βέβαιο ότι τις επόμενες ημέρες η Τουρκία, αδυνατώντας να βγάλει το Πολεμικό Ναυτικό της από τους ναύσταθμους θα επιχειρήσει να κλιμακώσει την ένταση από αέρος. Το ίδιο κάνει κάθε φορά που η Ελλάδα «κλειδώνει» το Αιγαίο σε όλο το μήκος. Θα βρει όμως και πάλι μπροστά της τα ελληνικά φτερά και όπως αποδεικνύουν και τα βίντεο που βλέπουν το φως της δημοσιότητας με τις αερομαχίες στο Αιγαίο, οι Τούρκοι χειριστές δεν περνούν και πολύ όμορφα όταν περνούν στο FIR Αθηνών.