Δέκα περιπολικά, ειδικά κατασκευασμένα για να μεταφέρουν άτομα με επικίνδυνα μεταδοτικά νοσήματα, έχει προμηθευτεί η ΕΛ.ΑΣ, και εν μέσω πανδημίας παραμένουν ανενεργά
Τα οχήματα αυτά δόθηκαν στις Διευθύνσεις Άμεσης Δράσης Αττικής και Θεσσαλονίκης, και σε επτά Προαναχωρησιακά Κέντρα Κράτησης Αλλοδαπών, και είτε είναι ακινητοποιημένα είτε χρησιμοποιούνται σαν απλά περιπολικά για τις ανάγκες των υπηρεσιών αυτών.
Η ύπαρξη αυτών των ειδικών οχημάτων αποκαλύφθηκε από έρευνα του astinomiko.gr μετά την ερασιτεχνική (επικίνδυνη χαρακτηρίστηκε από πολλούς) απόπειρα αστυνομικών του Τμήματος Φιλοθέης να τροποποιήσουν ένα περιπολικό με διαχωριστικά από πλεξιγκλάς, κάτι που τελικά απαγορεύτηκε, και την μεταφορά με περιπολικό στην ΓΑΔΑ κρατούμενου με ύποπτα συμπτώματα κορωνοϊού, για να παραληφθεί από εκεί στην συνέχεια, με ειδικά εξοπλισμένο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.
Ρωτώντας λοιπόν αρμόδιους και μη για το πως, και κυρίως με τι, θα πρέπει να μεταφέρονται κρατούμενοι ή και επ΄ αυτοφώρω συλληφθέντες, που παρουσιάζουν ύποπτα συμπτώματα, ή ακόμη και είναι ασθενείς, μέσα από μία σειρά …μισόλογα προέκυψε η ύπαρξη των δέκα αυτών κατασκευασμένων από την εταιρία, περιπολικών, για την μεταφορά προσώπων με μεταδοτικές και μολυσματικές νόσους.
Πρόκειται για Citroen Picasso, τρία από τα οποία αγοράστηκαν το 2013 και κατανεμήθηκαν στις Διευθύνσεις Άμεσης Δράσης Αττικής και Θεσσαλονίκης και στο ΠροΚεΚΑ Ταύρου. Το 2018 η Ελληνική Αστυνομία προμηθεύτηκε ακόμη 7 ίδια περιπολικά τα οποία χρεώθηκαν στα Προαναχωρησιακά Κέντρα Αμυγδαλέζας, Ταύρου, Κορίνθου, Δράμας, Ξάνθης, Ορεστιάδας και Λέσβου.
Το πίσω μέρος όλων αυτών των αυτοκινήτων είναι πλήρως απομονωμένο από τον οδηγό και τον συνοδηγό, ντυμένο με ειδικό πλαστικό που το κάνει ουσιαστικά έναν κλωβό, και έχει τάπες αποστράγγισης ώστε να απολυμαίνεται και να πλένεται μετά από κάθε «ύποπτη» μεταγωγή.
Στην παρακάτω φωτογραφία βλέπετε αντίστοιχη κατασκευή άλλης εταιρίας αυτοκινήτων.
Κατά την εξέλιξη του ρεπορτάζ πληροφορηθήκαμε ότι τουλάχιστον δύο από αυτά, των Διευθύνσεων Άμεσης Δράσης Αττικής και Θεσσαλονίκης είναι ακινητοποιημένα, ενώ τα υπόλοιπα φαίνεται να χρησιμοποιούνται, αλλά σαν απλά περιπολικά.
Το ερώτημα πλέον είναι το γιατί σε μία περίοδο τέτοιας κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα, τα εν λόγω οχήματα δεν «επιστρατευτήκαν» άμεσα ώστε τόσο οι αστυνομικοί να μην αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να ασθενήσουν από κρατούμενο ή μεταγόμενο, αλλά και να ενισχύσουν τις ευρύτερες επιχειρήσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας εάν και όπου θα μπορούσε να χρειαστεί.
Κάτι που δεν μπόρεσαν να μας πουν υπηρεσιακοί παράγοντες με τους οποίους επικοινωνήσαμε αφού πολλοί από αυτούς δεν γνώριζαν καν την ύπαρξη των συγκεκριμένων ειδικών οχημάτων!
Απάντηση στο ρεπορτάζ του astinomiko.gr για τα δέκα ειδικά περιπολικά μεταφοράς κρατουμένων με μεταδοτικές παθήσεις, είχαμε από την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης.
«Το συγκεκριμένο τύπου περιπολικό είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να έχουμε για μεταγωγές. Η Άμεση Δράση Θεσσαλονίκης το χρησιμοποιεί, είτε πρωί είτε απόγευμα, σε τέτοιες περιπτώσεις καθώς προσφέρει ασφάλεια και στους συναδέλφους και στους κρατούμενους. Μάλιστα, σε κάποια μεγάλα γεγονότα, όπως στις εκδηλώσεις Πολυτεχνείου ή στην επέτειο δολοφονίας του Αλεξάνδρου Γρηγορόπουλου είναι στην δύναμη των αυτοκινήτων που περιπολούν στην πόλη. Τις τελευταίες μέρες, λόγω τεχνικού προβλήματος, είναι για επισκευή», αναφέρει σε δήλωση του στο astinomiko.gr ο Αλέξανδρος Σφελινιώτης, μέλος της Ένωσης Αστυνομικών υπαλλήλων Θεσσαλονίκης ο οποίος υπηρετεί στην Άμεση Δράση Θεσσαλονίκης.
Το γεγονός που αναφέρει ο κ. Σφελινιώτης, ότι δηλαδή το ένα από τα δέκα περιπολικά αυτού του τύπου δεν είναι παροπλισμένο, όπως αυτό της Άμεσης Δράσης Αττικής, είναι θετικό.
Το ζητούμενο όμως του ρεπορτάζ είναι ο ότι τα συγκεκριμένα ειδικά οχήματα ΑΥΤΗ την περίοδο δεν έχουν επιστρατευτεί για τις ανάγκες αντιμετώπισης της πανδημίας και εξακολουθούν είτε να είναι ακινητοποιημένα, είτε να χρησιμοποιούνται για “κανονικές” περιπολίες και γενικές μεταγωγές.
Πηγή: astinomiko.gr/του Θάνου Σωτήρη