Κύριοι Υπουργοί,
Έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά για τον περίφημο Νόμο 4322/2015, γνωστό και ως «Νόμος Παρασκευόπουλου». Γνωστό επίσης είναι ότι το συγκεκριμένο νομοθετικό εγχείρημα «προκάλεσε» μια μεγάλη συζήτηση για τις δυνατότητες, την αποτελεσματικότητα, την ποιότητα σωφρονισμού και επανένταξης του Ελληνικού Σωφρονιστικού Συστήματος, την προστασία των πολιτών από αποφυλακισμένους ποινικούς παραβάτες μετά την κατίσχυση του Νόμου, τον υπερπληθυσμό των Ελληνικών Σωφρονιστικών Καταστημάτων, τους ανήλικους παραβάτες κ.λ.π.
Όποια θέση κι αν έχει κάποιος για τον Ν. 4322/2015 – υπέρ ή κατά – δεν μπορεί να αποφύγει την κριτική ότι έως σήμερα δεν υπάρχει σαφής και γνωστή νομοθετική πρόβλεψη για το ποιος επιβλέπει, με ποιους τρόπους, πως θα εξευρεθούν πόροι και αστυνομικές δυνάμεις, ποιος έχει τον γενικό αστυνομικό συντονισμό. Δεν έχει προβλεφθεί – δύο (2) έτη μετά – ποιες είναι οι τυχόν κυρώσεις των συναδέλφων που είναι επιφορτισμένοι (πάντα πρόχειρα και αποσπασματικά) με την επιτήρηση ή «φύλαξή τους», σε περίπτωση που οι «εκτίοντες ποινή στην κατοικία τους» εξέλθουν αναιτιολόγητα ή αποδράσουν κ.λ.π.
Καθημερινά γινόμαστε δέκτες διαμαρτυριών συναδέλφων μας ότι ρισκάρουν χωρίς κανένα θεσμικό πλαίσιο και εγγύηση στη φύλαξή τους. Καταγγέλλουν συλλήβδην ότι είναι παντελώς ακάλυπτοι από κάθε άποψη και ότι είναι επιτακτική ανάγκη για θεσμική συγκεκριμενοποίηση του πλαισίου επιτήρησης έστω και με μία αναλυτική εγκύκλιο.
Θεωρούμε απολύτως δικαιολογημένες τις αιτιάσεις των συναδέλφων και ιδίως εν όψει ότι ο αριθμός των εκτιόντων κατ’ οίκων (άρ. 3, παρ. 3 του Ν. 4322/2015 που τροποποιεί το άρ. 56 του Ποινικού Κώδικα) είναι ολοένα μεγαλύτερος.
Είναι απίθανη πλην όμως αληθινή αυτή η κατάσταση και πρέπει εδώ και τώρα να αποσαφηνιστεί πλήρως όλο το νομικό καθεστώς επιτήρησης, φύλαξης ή όπως ήθελε αλλιώς χαρακτηριστεί.
Για το Δ.Σ.
– Ο – – Ο –
Πρόεδρος Γεν. Γραμματέας
ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ Χρήστος ΡΗΓΑΣ Νικόλαος